تحریم ترکیه توسط آمریکا – میانجیگری معاون ترامپ در بحران سوریه

  • توسط اعرابی
  • ۱۳۹۸-۰۷-۲۳

تحریم سه وزیر ترکیه توسط آمریکا

آمریکا سه وزیر ترکیه را در پی عملیات نظامی این کشور در سوریه تحریم کرد، به دنبال این تحریم معاون  رئیس جمهور آمریکا جهت میانجیگری برای حل بحران سوریه راهی سوریه می‌شود. وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته در گفتگوی خبری اعلام کردایالات متحده تحریم هایی علیه  وزرای دفاع، داخلی و انرژی ترکیه و وزارتخانه های دفاع و انرژی ترکیه وضع کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در پی دستور ترامپ برای مجازات اقتصادی علیه ترکیه بیان داشت که در دیدار با اعضای ناتو، اعضای این سازمان را تحت فشار قرار خواهد داد تا گام‌های اقتصادی و دیپلماتیک در واکنش به تهاجم ترکیه بردارند. ‌ وزیر خزانه داری آمریکا روز گذشته در گفتگوی خبری اعلام کردایالات متحده تحریم هایی علیه  وزرای دفاع، داخلی و انرژی ترکیه و وزارتخانه های دافع و انرژی ترکیه وضع کرده است.

میانجیگری معاون ترامپ در بحران سوریه

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای میانجیگری دربحران سوریه راهی این کشور شد. مایک پنس قبل از سفر پیام ترامپ در خصوص آتش بس فوری درسوریه را از اردوغان رئیس جمهور سوریه درخواست کرد. مایک پنس روز گذشته در گفت و گوی خبری خویش بیان داشت که دونالد ترامپ در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار آتش بس فوری شده است. مایک پنس در حین گفتگوی خبری خود، با اشاره به اینکه آمریکا هیچ چراغ سبزی به ترکیه برای حمله نشان نداده است افزود: ایالات متحده پیشاز این تهاجم نظامی ترکیه به سوریه را تحمل نمی کند و واشنگتن ترکیه را به عقب نشینی، پایان دادن به خشونت و نشستن پشت میز مذاکره  تشویق می‌کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
11 + 1 =


اخبار

سینما و هنر

جهان