لغو سوپرلیگ اروپا – کودتای تیم‌های بزرگ اروپایی نافرجام ماند

  • توسط اعرابی
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۱

تعلیق رسمی سوپر لیگ اروپا

لغو سوپرلیگ اروپا  به جاه‌طلبی باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای تشکیل لیگ جدید پس از گذشت ۴۸ ساعت از اعلام رسمی وجود این تورنمنت خاتمه داد. لیگ جدید در همان گام ابتدایی در پی واکنش تند فیفا و یوفا و در ادامه کناره گیری رسمی تیم های  انگلیسی منچستر یونایتد، آرسنال، منچستر سیتی، لیورپول و تاتنهام  از این مسابقات نافرجام ماند.
کمیته برگزاری این رقابت‌ها بامداد امروز و بعد از انصراف باشگاه‌های انگلیسی در بیانیه‌ای رسمی،  از لغو این رقابت خبر دادند. پس از کناره‌گیری رسمی ۶ باشگاه لیگ برتری انگلیس از حضور در رقابت‌های سوپرلیگ اروپا، برگزارکنندگان این تورنمنت نوپا به طور رسمی تعلیق این لیگ را اعلام کردند.

هواداران فوتبال هم نقش مهمی در ناکامی این پروژه جدید داشتند چرا که آنها با فشار بر باشگاه‌ها، آنها را مجبور به کناره‌گیری از سوپرلیگ کردند. درآمدی که بابت شرکت در سوپرلیگ به هر یک از اعضای دائمی آن وعده داده شده بود، رقم ۳۵۰ میلیون یورو بود و باشگاه‌هایی که در ابتدا حاضر به شرکت در این رویداد شده بودند، درصدد جبران ضررهای مالی خود در نتیجه شیوع ویروس کرونا بودند که آن هم فعلاً راه به جایی نبرده است.

شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا

لغو سوپرلیگ اروپا - کودتای تیم‌های بزرگ اروپایی نافرجام ماند

لغو سوپرلیگ اروپا – کودتای تیم‌های بزرگ اروپایی نافرجام ماند

پس از اینکه فرضیه شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا شکل واقعیت به خود گرفت و شش تیم بزرگ فوتبال انگلیس ملقب به بیگ سیکس، سه تیم بزرگ ایتالیا و سه تیم بزرگ اسپانیا در حرکتی کودتا مانند تصمیم به تشکیل این لیگ گرفتند تا لیگ جدیدی را که درآمدسرشاری را نصیب این تیم‌ها می‌کند تشکیل دهند.

هیچ مجوزی هم برای برگزاری این سوپرلیگ از فیفا، یوفا و لیگ‌های این سه کشور دریافت نشد و اتحادیه لیگ برتر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به هیچ وجه با برگزاری چنین لیگی موافقت نمی‌کند.

بعد از تهدید یوفا، ۱۲ باشگاه به صورت رسمی اعلام کردند که به سوپرلیگ اروپا خواهند پیوست و می‌خواهند از فصل آینده در رقابتی جدید که متشکل از ۲۰ تیم برتر اروپاست، مبارزه کنند.

انتشار این خبر واکنش های تندی را به همراه داشت. بسیاری از کارشناسان فوتبال، هواداران باشگاه های ورزشی، فدراسیون ها، چهره های سرشناس فوتبال و حتی سیاستمداران در این مورد مواضع تندی گرفته‌اند و چنین طرحی را به شدت محکوم کردند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
5 + 19 =


اخبار

سینما و هنر

جهان