ایربگ ماشین – دانستنی هایی در مورد ایربگ ماشین

  • توسط admin
  • ۱۳۹۸-۰۷-۰۲

دانستنی هایی در مورد ایربگ ماشین

ایربگ ماشین می تواند برای سرنشینان جلو  از خسارت هایی  جبران ناپذیر جلوگیری کند. از این رو هشدارهای مربوط به ایربک را باید جدی گرفت.

دانستنی هایی که در مورد ایربگ ماشین باید به آنها توجه داشت عبارتند از:

۱-کیسه های هوا را به هیچ عنوان دستگاری نکنید.

۲-کیسه هوای فرمان را نپوشانید.

۳-به جز پرسنل خدمات پس از فروش غربیلک فرمان را باز نکنید.

۴- وسیله ای را  مثل چتر ، عصا و … بین داشبورد و سرنشین قرار ندهید. زیرا بعد از عمل کردن ایربک ممکن است به شما آسیب برساند.

ایمنی صندلی کودک در مورد استفاده از ایربگ ماشین

۵-برای ایمنی سرنشین در هنگام ضربه شدید بعداز باز کردن صندلی کودک، کیسه هوای سرنشین را مجدد فعال کنید. و صندلی کودک را به صورت پشت به جاده قرار ندهید. و  در صندلی جلو ماشین هایی که ایربک دارند قرار ندهید. مگر اینکه ماشین مجهز به سیستم خاموش و یا فعال کردن ایربک باشد.

تست درست بودن ایربگ

۶-بعد از روشن شدن سوییچ موتور چراغ هشدار دهنده برای چند ثانیه روشن باقی می ماند و سپس خاموش می شد. این نشاندهنده سالم بودن سیستم ایربک است. اما اگر چراغ خاموش نشود برای تعمیر باید به نمایندگی های  مجاز مراجعه کنید.

هشدارهای در مورد نحوه رانندگی

۷-در هنگام رانندگی دست های خود را در بین غربیلک فرمان قرار ندهید.

۸-روی داشبورد اشیا و وسیله ای قرار ندهید. زیرا ممکن است در هنگام باز شدن کیسه هوا به شما آسیب برسد و یا خوب عمل نکند. و فاصله خود را تا فرمان ماشین رعایت کنید زیرا باعث زخمی شدن و یا مرگ راننده می شود .

۹-سرنشینان جلو پاهای خود را روی داشبورد نگذارند. و نسبت به موقعیت داشبورد به طور عمودی باشند و در حین رانندگی به در تکیه ندهند.

۱۰ در ماشین هایی که سیستم ایربک جانبی دارند از روکش صندلی استفاده نکنید. در بعضی از خودروها باز شدن ایربک منوط به بستن کمربند ایمنی است. بنابراین کمربند خود را ببندید.

 

چه زمانی کیسه هوا عمل نمی کند؟

۱۱-هنگامی که خودرو واژگون می شود و یا از پشت ضربه می خورد کیسه هوا عمل نمی کند. و در صورتی که ضربه شدید به زیر خودرو وارد شود احتمال دارد کیسه هوا فعال شود.

۱۲-در صورت دستکاری و یا تغییر سیستم ایربک ممکن است عمل نکند . بنابراین ممنوع است.

در چه صورت باید برای بررسی تضمین عمل  سیستم ایربگ به نمایندگی ها مراجعه کرد؟

۱۳-بعد از تصادف، سرقت و یا اقدام به سرقت به منظور تضمین عمل سیستم ایربگ و کنترل ایمنی آن باید به نمایندگی های مجاز مراجعه کرد.

۱۴-در هنگام خرید و فروش خودرو باید دفترچه راهنمای سیستم ایربگ را در اختیار خریدار و یا فروشنده قرار داد.

۱۵-برای از بین بردن سیستم فعال کننده ایربک در هنگام از رده خارج کردن خودرو

سرعت عمل ایربگ

کیسه هوا در کمتر از ۰۵/۰ ثانيه یعنی به اندازه یک پلک زدن و با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر عمل می کند. به همین دلیل ممکن است ضربه ای که وارد می شود بسیار خطرناک است.

 

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
25 − 23 =


اخبار

سینما و هنر

جهان