نجات کودک مراکشی – مراحل پایانی عملیات نجات کودک پنج‌ساله مراکشی

  • توسط اعرابی
  • ۱۴۰۰-۱۱-۱۶

عملیات نجات «ریان» کودک مراکشی

عملیات نجات کودک مراکشی این روزها فکر میلیون‌ها نفر را در داخل و خارج این کشور به خود مشغول کرده است این در حالی است که عملیات نجات ریّان  وارد پنجمین روز خود شده و به نظر می رسد در مراحل پایانی قرار دارد.
داستان به جایی برمی گردد که ریان در چاه عمیق و تنگ و تاریکی به عمق ۳۲ متر در روستای «اغران» در منطقه شفشاون در شمال مراکش افتاد. رساندن اکسیژن به شکل مستمر و حفر کانال افقی از اقداماتی است که برای نجات او همچنان در حال انجام است.

نجات کودک مراکشی - مراحل پایانی عملیات نجات کودک پنج‌ساله مراکشی

نجات کودک مراکشی – مراحل پایانی عملیات نجات کودک پنج‌ساله مراکشی

پس از حفاری افقی به موازات محل سقوط کودک پنج‌ساله مراکشی، و آغاز حفاری دستی که در فاصله ۲ متری کودک بخاطر نگرانی از ریزش خاک نرم منطقه انجام شده  مردم مشغول دعا و نیایش برای پایان خوش عملیات نجات هستند.

ماجرای این کودک که نزدیک به پنج‌روز در عمق چاهی سی‌متری گرفتار شده است به جز مراکش در نقاط مختلف جهان نیز با دقت و نگرانی دنبال می‌شود.

ریان نماد امید دوباره آدمی به آدمیت

پنج روز است که «ریّان» کودک مراکشی در چاهی به عمق ۳۲ متر افتاده است و با این‌همه جسم‌نحیفش برای زندگی در تقلاست.
اکنون نه تنها مراکشی که جهان پیگیر  عملیات نجات است. انسان‌ها با زبان و فرهنگ‌های مختلف برای او دعا می‌کنند. هنرمندان طرح‌های همدلانه‌شان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، زنان در کنار چاه برای مردم به دعا نشسته و امدادگران، داوطلبانه نان می‌پزند و ناگهان همه نگاه‌ها به عمق تاریک چاهی دوخته شده است که حالا امید به پایان خوش ماجرایش افزایش یافته است.

موضوع ریان، موضوع یک کودک مراکشی نیست، موضوع انسان است. نجات او تنها نجات فردی با سن و‌ملیت خاص نیست، نجاتِ در عین نومیدی انسانی خسته و گرفتار است که برخلاف همیشه حالا زندگی، هراس و‌ دردش  اهمیت پیدا کرده است.

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
29 − 8 =


اخبار

سینما و هنر

جهان