کتاب جنایی – زنجیر، بهترین کتاب جنایی سال ۲۰۲۰ بریتانیا

  • توسط الهام امامی
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۷

زنجیر جایزه نویسندگی جنایی را دریافت کرد

جایزه بهترین کتاب جنایی سال بریتانیا به کتاب زنجیر نوشته آدرین مک‌کینتی تعلق گرفت. این جایزه به نام جایزه نویسندگی جنایی تیکستون شناخته می شود. در این دوره ۶ کتاب برای اخذ این جایزه رقابت می کردند که در حدود یک ماه قبل به فهرست نهایی جایزه رمان جنایی تیکستون راه پیدا کرده بودند. در نهایت آدرین مک‌کینتی موفق شد به عنوان بهترین خالق رمان جنایی انگلیس و ایرلند دست پیدا کند. برنده این رقابت ها به صورت مجازی معرفی شد و جایزه ۳ هزار پوندی را دریافت نمود.

کتاب جنایی - زنجیر، بهترین کتاب جنایی سال 2020 بریتانیا

کتاب جنایی – زنجیر، بهترین کتاب جنایی سال ۲۰۲۰ بریتانیا

نویسنده کتاب جنایی زنجیر

داستان این کتاب در مورد یک ماجرای آدم ربایی است. داستان این آدم ربایی با آدم ربایی های بعدی قابل حل می شود. نویسنده این اثر آدرین مک‌کینتی در سال ۱۹۶۳ در بلفا متولد شد. خانواده او در پی از دست دادن خانه خود از او خواستند دیکر ننویسد؛ و به عنوان راننده و گارسون کار کند تا از پس مخارج زندگی بربیایند. امتیاز رمان زنجیر حالا در بیش از ۲۰ کشور فروخته شده است. همچنین با یک قرارداد خوب هفت رقمی با یونیورسال قرار است این کتاب به صورت فیلم هم درآید.

کتاب زنجیر با رای مردم توانست این عنوان را کسب کند. فینالیست‌های این رقابت توسط خوانندگان انتخاب شدند. البته فهرست اولیه توسط کارشناسان و هیئت داروران انتخاب شده بود.

مک‌کینتی پس از برنده شدن این جایزه بسیار خوشحال و شگفت زده شد. او گفته تنها دو سال پیش بود که با ماشین و به عنوان راننده تاکسی تلفنی کار می کرده و همزمان گارسون یک رستوران بوده است.

موفقیت در پس تلاش

این نویسنده در ادامه افزود: مردم تصور می کنند نویسنده یک کتاب می نویسد و کتابش پرفروش می شود. اما من ۱۲ کتاب نوشتم که موفقیتی نداشتند. اما باز به نوشتن ادامه دادم و این کتاب را نوشتم. این کتاب با داستان های قبلیم فرق داشت و حالا زندگیم تغییر کرده است.

این در حالی است که اولین رمان این نویسنده با نام می‌توانم مرده باشم در سال ۲۰۰۳ هم عنوان بهترین رمان جنایی یک نویسنده نوقلم را از سوی اتحادیه کتابخانه‌های آمریکا کسب کرده بود. همچنین کتاب حیاط مرده او هم یکی از رمان‌های پرفروش پابلیشرز ویکلی در سال ۲۰۰۶ بوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
22 − 10 =


اخبار

سینما و هنر

جهان