البرز زارعی – ناجی جنگل های زاگرس جان باخت

  • توسط الهام امامی
  • ۱۳۹۹-۰۳-۳۱

فداکار راه خدمت

البرز زارعی کوهنورد فداکار که در جنگل های دیل دچار سوختگی شده بود، روز گذشته در گذشت. این کوهنورد برای کمک در اطفای حریق جنگل های گچساران داوطلب شده بود. زارعی که از کوهنوردان سبزگامان طبیعت گچساران بود، بر اساس قانون فداکار راه خدمت نام می گیرد. در واقع هر فرد داوطلبی که دچار آسیب سا فوت در حین انجام وظیفه گردد این عنوان را کسب می کند.

البرز زارعی - ناجی جنگل های زاگرس جان باخت

البرز زارعی – ناجی جنگل های زاگرس جان باخت

پرداخت غرامت به خانواده البرز زارعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: بر اساس این قانون که این کوهنورد را فداکار خدمت می داند، تمامی هزینه های پزشکی و غرامت صدمات جسمی،مستمری و فوت، به انواده این عزیز پرداخت خواهد شد.

محمدی تبار در ادامه افزود: این جوان فداکار روز دوازدهم خرداد به عنوان داوطلب در کوه های دیل دچار سانحه و سوختگی شده بود. او به همراه دو تن دیگر در کوه دیل در محاصره آتش قرار گرفته بود. متاسفانه شدت باد و آتش نیز بسیار زیاد بوده است. آنها بالای صخره ای پناه گرفته بودند که متاسفانه زارعی سقوط می کند و دچار سوختگی شدید می گردد. بلافاصله پس از اینکه گزارش این اتفاق مخابره گردید، درخواست بالگردی برای کمک شد. اما بالگرد توان فرود در منطقه را نداشت و مصدوم با آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد. با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد البرز را به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان منتقل کردند. متاسفانه پس از چند روز، عصر روز گذشته (سی خرداد) البرز عزیز دار فانی را وداع گفت.

آتش سوزی تلخ گچساران

آتش سوزی این ناحیه به خودی خود کام همگان را تلخ کرده بود، حالا خبر وفات این کوهنورد فداکار تلخی این واقع را بسیار بیشتر کرد. شهرستان گچساران با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت، در جنوب استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است. این منطقه دارای ۴۱۵ هزار هکتار جنگل و مرتع است. در سال جاری دو بار در این جنگل ها و مراتع آتش سوزی اتفاق افتاده است که با تلاش های امدادگران، آتش نشانان، نیروهای داوطلب و ارتش و سپاه در نهایت مهار گردید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
18 − 16 =


اخبار

سینما و هنر

جهان