کتاب فریدا – چاپ جدید نشر ثالث

  • توسط admin
  • ۱۳۹۸-۰۹-۰۲
فریدا

کتاب فریدا با ترجمه فروغ پوریاوری

کتاب فریدا به قلم هایدن هررا اخیرا با ترجمه ای تازه و توسط نشر ثالث منتشر شده است. این کتاب در مورد زندگینامه فریدا کالو نقاش معروف مکزیکی است که در سال ۱۹۰۷ متولد شد و در ۴۷ سالگی درگذشت. کتاب فریدا ۷۱۰ صفحه دارد و در ۱۰۰ نسخه و با قیمت ۱۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

فریدا در جوانی هنگام بازگشت از مدرسه تصادف بسیار سختی کرد که آثار این تصادف تا پایان عمر نیز با او همراه بودند. نامزد فریدا پس از تصادف از ازدواج با او منصرف شده و او را رها می کند. فریدا سپس در سال ۱۹۲۹ با دیه گو ریورا نقاش و دیوار نویس معروف مکزیکی که بیست سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد. کالو یک سال قبل از مرگ خود اولین نمایشگاه خود را در مکزیک برگزار کرد. او در اکثر مواقع خودش را به تصویر می کشید.

نقاشی های بدیع فریدا کالو

هایدن هررا در پیشگفتار کتاب فریدا می گوید: اغلب کسانی که با فریدا آشنا بودند او را شخصی دمدمی و تلخ توصیف می کنند اما وقتی سخن از او به میان می آید اشک در چشمانشان حلقه می بندد. زیرا او را عاشقانه دوست داشته اند.

فریدا هر آنچه به ذهنش می آمد را به تصویر می کشید، زیرا به گفته خودش به نقاشی محتاج بود. برخی از این تصویرها از بدیع ترین تصاویر موجود در قرن بیستم هستند. او خود را در حالت های مختلفی از جمله خون ریزی و گریستن به تصویر می کشید و درد خود را به هنر تبدیل می کرد.

کتاب فریدا دارای شش بخش است که هر بخش آن دارای تعدادی فصل می باشد. این فصول بخش های مختلفی از زندگی فریدا و اتفاقات پیش آمده برای او را توصیف می کنند.

اندیشمند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
7 + 26 =


اخبار

سینما و هنر

جهان