توصیه به روزه‌داران – توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای ماه رمضان

  • توسط الهام امامی
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۴
توصیه به روزه‌داران - توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای ماه رمضان

بیانیه ای خطاب به روزه داران جهان

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، بیانیه ای برای توصیه به روزه‌داران در آستانه ماه رمضان منتشر کرده است. در این بیانیه خطاب به مسلمانان روزه دار چند توصیه شده که در ماه رمضان و دوره شیوع کرونا باید آنها را رعایت نمایند.

المنظر در اولین نکته یادآور شده که اگر مراسمی قرار است در این ماه برگزار شود، حتما باید در فضای باز انجام شود. نکته دوم این است که هرگز و در هیچ شرایطی نباید استفاده از ماسک را فراموش کرد و آن را بی اهمیت دانست.

وی در مورد خوراکی های مورد مصرف در این ماه نیز به وعده افطار اشاره کرده و توصیه کرده است که در این وعده غذایی از مواد غذایی مغذی بهره ببرید. از مصرف دخانیات بپرهیزید و تا جایی که ممکن است آب بنوشید.

توصیه به روزه‌داران - توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای ماه رمضان

توصیه به روزه‌داران – توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت برای ماه رمضان

توصیه به روزه‌داران

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در ادامه این بیانیه اشاره کرده که ممکن است مردم مسلمان تصور کنند منظور ما ایجاد تغییر در آداب و رسوب آنهاست؛ اما بهتر است تا حد ممکن از خانه خارج نشده و از طریق شبکه های اجتماعی با دیگران در ارتباط باشیم. همچنین می توان برای پخش کردن نذری از مواد غذایی کنسرو شده به جای غذاهای باز استفاده نمود.

المنظر در ششمین و آخرین نکته بیانیه خود آورده است: می‌توان در این ماه که نشانه بندگی و عبودیت است، برای قشر ضعیف واکسن رایگان خرید و میان آنها توزیع کرد.

امروز سه شنبه (معادل بیست و چهارم اردیبهشت ماه هزار و چهارصد شمسی) روز اول ماه مبارک رمضان در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر مصر، لبنان، یمن، تونس و اهل سنت عراق است. به همین مناسبت سازمان بهداشت جهانی برای گرامی داشتن این ماه توصیه هایی را برای روزهای همه گیری کرونا به مسلمانان ارائه کرده است. سال گذشته نیز بیانیه مشابهی از سوی این سازمان منتشر شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
14 − 6 =


اخبار

سینما و هنر

جهان