خرید واکسن – خرید ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا از روسیه

  • توسط الهام امامی
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۹
خرید واکسن - خرید 60 میلیون دُز واکسن کرونا از روسیه

واکسن اسپوتنیک وی در راه ایران

سفیر کشورمان در مسکو از خرید واکسن اسپوتنیک وی به میزان ۶۰ میلیون دُز خبر داده است. به گفته کاظم جلالی این واکسن ها از خردادماه راهی کشورمان خواهند شد و بر اساس زمان بندی که به توافق طرفین رسیده است تا پایان پاییز امسال تمامی ۶۰ میلیون دُز واکسن به ایران ارسال خواهد شد. از خرید قبلی (۲ میلیون دُز) نیز تا کنون ۵۲۰ هزار دُز آن به کشورمان ارسال شده است.

سفیر ایران در مسکو همچنین در مورد تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی با روسیه گفت: هر شرکتی در داخل کشور که زیرساخت های لازم برای تولید واکسن را دارا باشد، می تواند درخواستی ثبت کند که ما آن را برای تولید مشترک به روسیه معرفی نماییم.

خرید واکسن - خرید 60 میلیون دُز واکسن کرونا از روسیه

خرید واکسن – خرید ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا از روسیه

خرید واکسن کرونا

طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت کشور، تا به امروز حدود ۴۲۰ هزار دُز واکسن از روسیه، حدود ۶۵۰ هزار دُز واکسن از چین، ۱۲۵ هزار دُز واکسن از هند و ۷۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا از کره‌جنوبی به ایران تحویل داده شده است. بنابراین در مجموع ۱ میلیون و ۸۹۵ هزار دُز واکسن کرونا در‌اختیار ایران قرار دارد که ۴۹۸ هزار و ۴۸۷ دُز آن تزریق شده است.

دکتر نمکی امیدوار است مرحله‌ی اولیه‌ی واکسیناسیون در کشور تا ده روز آینده به‌پایان برسد و مرحله‌ی دوم از اردیبهشت آغاز شود. مرحله‌ی اول واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، گروهی از بیماران صعب‌العلاج، بیماران سرطانی و بیماران زمینه‌ای و سالمندان را شامل می‌شود.

همچنین بر اساس خبرها واکسن های ایرانی انستیتو پاستور و کووایران برکت در آستانه ورورد به مرحله سوم هستند. میلاد دارو نور هم که در وزارت دفاع در حال ساخت است، به زودی به مرحله‌ی دوم وارد می شود. واکسن سیناژن هم در مرحله‌ی اخذ تأییدیه کمیته‌ی بالینی است. طبق اعلام های رسمی تا تیرماه حداقل یک یا دو مورد از واکسن های داخلی به‌صورت انبوه، واکسن در‌ اختیار مردم قرار دهند.

لازم به ذکر است سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرده است قرارداد ۲۴۰ میلیون دُز واکسن کرونا، یعنی بیش از دو برابر واکسن مورد‌نیاز کشور بسته و ثبت سفارش انجام  شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
26 − 25 =


اخبار

سینما و هنر

جهان