فرانسیس فورد کاپولا – انتقاد فیلمساز بزرگ سینما از وضعیت هالیوود

  • توسط اعرابی
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۱

انتقاد کاپولا از وضعیت سینمای امروز هالیوود

فرانسیس فورد کاپولا برای چندمین بار در مصاحبه مطبوعاتی از وضعیت سینمای هالیوود انتقاد کرد. فرانسیس فورد کاپولا را اکثر سینمادوستان می شناسند چرا که وی با ساخت سه‌گانه کلاسیک «پدرخوانده» در زمره فیلمسازان بزرگ سینما جای گرفته است.

سینماگر بزرگ هالیوود با اینکه در چندین سال گذشته نتوانسته فیلمی بسازد انتقادات درستی از روال امروزی سینمای هالیوود که متکی به قهرمان‌پروری‌های کارتونی‌ست دارد. کاپولا در جدیدترین صحبت‌هایش در گفت‌و‌گو با نشریه GQ  وضعیت سینمای امروز هالیوود و فیلم‌های استودیوی و ابرقهرمانی را مورد نقد قرار داده است.

فرانسیس فورد کاپولا در سال ۲۰۱۹ پس از آن که فیلم‌های مارول را نفرت‌انگیز خواند و در عین حال از صحبت‌های انتقادی مارتین اسکورسیزی درباره فیلم‌های ابرقهرمانی حمایت کرد، به انتقاد از وضعیت امروز سینما پرداخت و در ادامه توضیح داد که او به طور خاص در مورد فیلم‌های مارول صحبت نکرده و آنچه از نظرش نفرت‌انگیز است صنعت کنونی فیلم است که تجارت را بر هنر اولویت می‌داند.

یکنواختی آثار مارول هالیوود

فرانسیس فورد کاپولا - انتقاد فیلمساز بزرگ سینما از وضعیت هالیوود

فرانسیس فورد کاپولا – انتقاد فیلمساز بزرگ سینما از وضعیت هالیوود

کارگردان سه گانه «پدرخوانده» در مصاحبه اخیر خود از وضعیت فیلم های استودیویی هالیوود و یکنواختی آثار مارول ابراز تاسف نمود و اظهار کرد: «قبلاً فیلم‌های استودیویی وجود داشت و اکنون فیلم‌های مارول»

به گفته وی یک فیلم از آثار کمپانی مارول، یک نمونه اولیه فیلم است که بارها و بارها و بارها و بارها ساخته می شود تا متفاوت به نظر برسد. حتی فیلم‌های خوب استودیویی چون «تل ماسه» ساخته «دنیس ویلنوو» و «زمانی برای مردن نیست» از «کری فوکاناگا» که هر دو کارگردانان مستعدی دارند در بسیار ی از جهات شبیه به هم به نظر می‌رسند. به گفته وی، ما می‌توانیم با تماشای این دو فیلم سکانسی یکسان از آنها بیرون بیاوریم و کنار هم بگذازیم، مثل سکانس تصادف ماشین‌ها».

بخشی از ساخت فیلم ریسک کردن است

کاپولا در اظهارات اصلی خود در سال ۲۰۱۹، عدم ریسک را در تولیدات هالیوودی مورد گفتگو قرار داد. به نظر وی «مارتین اسکورسیزی می‌گوید که فیلم‌های مارول سینما نیست، او درست می‌گوید، زیرا ما انتظار داریم از سینما چیزی بیاموزیم، انتظار داریم مقداری روشنگری، دانش و مقداری الهام به دست آوریم. من نمی‌دانم که کسی از دیدن مکرر یک فیلم، که همان فیلم‌های مارول است، چیزی به دست آورد».

این کارگردان ساخت فیلم را مستلزم ریسک کردن عنوان کرد؛به گفته وی بخشی از ساخت فیلم ریسک کردن است و به همین دلیل است آنچه تولید می کنند بسیار جالب بوده و ساخت آن مطالب آموزنده زیادی را تداعی می کند.

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
11 − 9 =


اخبار

سینما و هنر

جهان