مسئولیت عملیات پهپادی در تاسیسات نفتی عربستان

  • توسط اعرابی
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۴

مسئولیت عملیات پهپادی تاسیسات نفتی عربستان

مسئولیت عملیات پهپادی در تاسیسات نفتی عربستان سعودی از سوی واشنگتن به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده شد. از دید مایک پمپئو جمهوری اسلامی ایران  بیش از صد مورد حملات علیه عربستان سعودی را پشتیبانی می‌کند. مایک پمپئو ایران را متهم به سیاست اعلامی متفاوت نموده است. از دید وی مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران در ظاهر سیاست دیپلماسی را در پیش گرفته اند.  این اتهام از سوی پمپئو و سایر مقامات دولتی واشنگتن همواره به جمهوری اسلامی ایران زده شده و تازگی ندارد.

اتهامات واشنگتن نسبت  به جمهوری اسلامی ایران

در ادامه مایک پمپئو در توئیتر خود این مورد را مورد تاکید قرارداد و ایران را در میانه تمام درخواست‌ها برای کاهش تنش،به حمله بی‌سابقه‌ای به تاسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کرده است با توجه به این‌گه هیچ مدرک و نشانه مستندی وجود ندارد که حملات پهپادی از سوی حوثی‌های یمن صورت گرفته باشد.

پمپئو در ادامه از سایر کشورها درخواست همکاری جهت محدود نمودن کامل و مجکومیت علنی جمهوری اسلامی ایران را نمود و حمایت واشنگتن را از سایر کشورها و متحدان خود در جهت تضمین  عرضه کافی انرژی و پاسخگو بودن ایران در مقابل تجاوزات نسبت داده شده به این کشور مسئول دانست.

مروری برحملات پهپادی آرامکو

روز گذشته تاسیسات نفتی آرامکو در بقیع و میدان نفتی حریض که دومین میدان نفتی بزرگ در عربستان سعوی به شمار می‌رود که مورد حمله چند پهپاد قرار گرفت . از دید وزارت این کشور حملات پهپادی باعث آتش‌سوزی‌ در تاسیسات نفتی آرامکو شد و این اتش‌سوزی مهار شد. شیعیان حوثی یمن مسئولیت این حملات را به عهده گرفتند.

اندیشمند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
23 − 13 =


اخبار

سینما و هنر

جهان