ویتامین ها – نیاز بدن در فصل سرما

  • توسط admin
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۶

 ویتامین ها و تاثیر مثبت استفاده در فصل سرما

ویتامین ها، بدن انسان در فصل سرما به انرژی بیشتری نیاز دارد. زیرا سرما باعث به وجود آمدن دردهای مفصلی و ایجاد التهاب در آن ها می شود. از طرفی در ماه های سرد سال بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا نیز در بین مردم رواج پیدا می کند.

بسیاری از بیماری هایی که انسان در زمستان به آن ها مبتلا می شود به دلیل کمبود ویتامین ها اتفاق می افتد. از این جهت مردم می توانند با مصرف آن ها انرژی لازم برای بدن را تامین کرده و باعث جلوگیری از بروز بیماری های عفونی همچون سرماخوردگی، تب و آنفولانزا شوند.

انواع ویتامین ها و فواید آن ها

مصرف ویتامین سی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز بیماری های رایج در فصل سرما جلوگیری می کند. این ویتامین حاوی نوعی آنتی اکسیدان است که منجر به کاهش التهاب در بدن می شود. این ویتامین در مواد خوراکی مانند مرکبات و سبزیجات تیره به وفور یافت می شود.

یکی دیگر از ویتامین هایی که در فصل زمستان باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد ویتامین دی می باشد. در فصل زمستان به علت تابش مایل نور خورشید و کاهش طول روز، دردهای مفصلی بیشتر بروز می کنند. تمام افراد که سن آن ها کمتر از هفتاد سال است باید روزانه سی دقیقه در معرض نور آفتاب قرار گرفته و ۶۰۰ واحد ویتامین دی دریافت کنند.

در زمستان به دلیل سرما و سوز موجود در هوا پوست انسان خشک می شود و آسیب می بیند. از این رو مصرف ویتامین ای می تواند در جلوگیری از خشکی پوست به شما کمک کند. از میان موادی که دارای این ویتامین هستند می توان به کلم بروکلی، گوشت، ماهی و اسفناج اشاره کرد.

برخی افراد با کوتاه شدن روز و کمبود نور خورشید دچار اضطراب و افسردگی می شوند. تمام ویتامین های گروه ب به خصوص ویتامین ب ۱۲ موجب کاهش اثرات استرس و افسردگی می شوند. این ویتامین ها همچنین کربوهیدرات ها را تبدیل به انرژی می کنند.

اندیشمند

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
19 + 22 =


اخبار

سینما و هنر

جهان