ابتلا به کووید ۱۹ – افراد دارای گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند

  • توسط الهام امامی
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۳

گروه های پرخطر کرونا

پژوهشگران اروپایی با توجه به نتایج جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که افرادی دارای گروه خونی A بیستر در خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند. در واقع این محققان بر این باورند که گروه های خونی و عوامل ژنتیکی ممکن است با میزان عفونت ناشی از این ویروس مرتبط باشند. این پژوهش ها در راستای حل این معما صورت گرفته که چرا کووید ۱۹ از سایر ویروس ها تا این حد شدیدتر است؟

افراد دارای گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به کووید 19 هستند

افراد دارای گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند

ژن های موثر در شدت ابتلا به کووید ۱۹

طبق نظریه جدید پژوهشگران افرادی که دارای گروه خونی A هستند، خطر ابتلای بیشتری نسبت به سایر گروه های خونی دارند. همچنین در صورت مبتلا شدن به این ویروس، علائم شدیدتری نیز در آنها بروز خواهد کرد.

اپیدمی این ویروس در جهان و در اروپا این فرصت را برای پژوهشگران مهیا کرد تا روی بیش از ۴۰ هزار نفر مطالعه انجام دهند. ژن های این افراد مورد بررسی گرفته است. هدف نیز پیدا کردن تفاوت ها در بروز نوع شدید بیماری حاصل از ویروس کرونا بوده است. این بررسی نشان داد دسته ای از ژن ها هستند که واکنش های ایمنی در برابر نوع شدید این بیماری را متفاوت می سازند. ویروس کرونا برای ورود و عفونی کردن سلول های بدن نیازمند پروتئین حاصی به نام ACE2 است؛ در این مطالعات مشخص شد دسته ژنی که واکنش ایمنی بدن را متفات می کند، با این پروتئین مرتبط است.

گروه خونی پرخطر

پژوهشگران دانشگاه های کیل آلمان و اسلو در نروژ نیز به نتایجی دست پیدا کرده اند که رابطه گروه های خونی با شدت بیماری کرونا را مشخص می نماید. طبق نتایج تحقیقات آنان افرادی که دارای گروه خونی A هستند حدود ۴۵ درصد بیش از سایر گروه های خونی در خطر ابتلا قرار دارند. همچنین گروه خونی O تقریبا ۳۵ درصد کمتر در خطر این بیماری هستند.

این محققان اعلام کرده اند: این تحقیق آغاز راهی برای یافتن اتفاقاتی است که در نوع شدید کرونا در حال بروز است. آنها اظهار امیدواری کرده اند که این نتایج جدید بتواند راهی برای شناخت و درک بهتر و بیشتر از این ویروس باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
29 − 13 =


اخبار

سینما و هنر

جهان