افزایش سرعت اندروید – راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

  • توسط الهام امامی
  • ۱۳۹۹-۰۱-۱۶
افزایش سرعت اندروید - راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی

افزایش سرعت اندروید دغدغه تعداد زیادی از کاربران است. یک یا دو سال پس از خرید گوشی های اندرویدی به ندرت سرعت آنها کاهش پیدا می کند. آیا راهی هست که سرعت اولیه به گوشی بازگردد؟ بله. این نکته را هم مد نظر قرار دهید که کاهش سرعت، به منزله خراب شدن گوشی هوشمند شما نیست. در این نوشته قصد داریم روش هایی را مرور کنیم که با آنها سرعت گوشی های اندروید بالا خواهد رفت.

افزایش سرعت اندروید با حذف فایل های اضافی

ممکن است کند شدن گوشی شما دلیل نرم افزاری داشته باشد. این مشکل زمانی پیش می آید که رابط کاربری و برنامه ها نیاز به منابع بیشتری داشته باشند. در این حالت نیاز است تا شما فضای بیشتری در اختیار آنها قرار دهید. راه حل ساده و اولیه این است که حافظه گوشی اندرویدی خود را خالی کنید. تقریبا همه کاربران به مرور آموخته اند که یک گوشی با حافظه پر، سرعت پایینی خواهد داشت. لازم است کمی وقت صرف کنید و برنامه های اضافی را از گوشی خود حذف کنید. تصاویر و ویدیوهای غیر ضروری را نیز از یاد نبرید. می توانید از برنامه هایی نظیر Google Photos نیز استفاده کنید. این برنامه حافظه جامد گوشی شما را خالی نگه می دارد و تصاویر و ویدیوها را به فضای ابری منتقل می کند. بنابراین سرعت گوشی کاهش پیدا نخواهد کرد.

افزایش سرعت اندروید - راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

افزایش سرعت اندروید – راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

انیمیشن ها را غیر فعال کنید

اگر مدل گوشی شما قدیمی است، می توانید با غیر فعال کردن انیمیشن‌ها از فشاری که به پردازنده وارد می شود بکاهید. البته باز هم توصیه ما به شما حذف فایل های اضافی است چرا که این روش تاثیر بیشتری بر افزایش سرعت گوشی خواهد داشت. برنامه های سنگین، بازی ها و تصاویر پس زمینه زنده را نیز حذف کنید. حتما گوشی خود را در حالت Battery Saver قرار دهید. این کار باعث می شود اجرای اپلیکیشن‌های پس‌زمینه محدود گردد. همچنین می توانید cache گوشی خود را پاک کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر با استفاده از تمامی راهکارهای ذکر شده همچنان سرعت گوشی شما مثل قبل نشد؛ می توانید بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. برای انجام این کار به چندین دقیقه صرف زمان نیاز دارید. این روش گوشی شما را به شرایط روز اول برمی گرداند. ابتدا از فایل های مهم خود پشتیبان بگیرید. سپس از قسمت تنظیمات، گزینه تهیه پشتیبان و بازنشانی (Backup and Reset) را انتخاب کنید. حالا Factory Data Reset را بزنید. گوشی شما وارد فاز بازگشت به تنظیمات کارخانه می شود. این حالت تقریبا تمامی مشکلات یک گوشی را برطرف می کند. اما اگر در این حالت هم گوشی شما همچنان کند بود، دستگاه شما عمر مفیدش را سپری کرده و فرسوده شده است. در این حالت خرید یک گوشی جدید راه حلی است که برای افزایش سرعت، باید انتخاب کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
1 + 21 =


اخبار

سینما و هنر

جهان