داریوش مهرجویی – در شرایطی که مردم ناراحت هستند تولد نمی گیرم

  • توسط admin
  • ۱۳۹۸-۰۹-۱۷

هفدهم آذر سالروز تولد داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران امروز هفدهم آذر ماه در سالروز تولد خود اظهار داشت: «از مصیبتی که بر مردم گذشته است ناراحت و غمگینم، مردم عزادارند و وضعیت معیشتی و اقتصادی مناسبی ندارند، در چنین شرایطی تولد گرفتن معنی ندارد. ترجیح می‌ دهم به جای خنده‌ های زورکی و دروغین و فخر فروشی به مردم، در کنار مردم باشم».

فیلم شناسی داریوش مهرجویی

از فیلم هایی که مهرجویی نگارش فیلم نامه و یا کارگردانی آن ها را بر عهده داشته است میتوان از این موارد یاد کرد: «الماس ۳۳، گاو (برنده جایزهٔ بهترین فیلم‌ نامه از دومین فیلم از جشنواره ی سپاس)، آقای هالو، پست چی، دایره ی مینا، الموت، قنات، مدرسه ای که می رفتیم، تسخیر شدگان، سفر به سرزمین آرتور رمبو، اجاره نشین ها، شیرک، هامون، بانو، کاراگاه یحیی، سارا، پری، لیلا، درخت گلابی، میکس، مولوس کورپوس، بمانی، مهمان مامان، سنتوری، آسمان محبوب، همه دانا، نارنجی پوش، چه خوبه که برگشتی، اشباح، لامینور.

فیلم های کوتاه و مستند ساخته ی مهرجویی

مستند کوتاه ایثار که برای سازمان انتقال خون ساخته شده بود. داستان های جزیره، فرش و فرشته، طهران:روزهای آشنایی، پیوند کلیه (مستندی کوتاه برای وزارت بهداشت و درمان)، سفر به سرزمین رمبو، بخشش، و انفاق.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
5 + 9 =


اخبار

سینما و هنر

جهان