حمله نظامی روسیه به اوکراین – هشدار پوتین به غرب

  • توسط اعرابی
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۶

آغاز حملات روسیه به پایتخت و‌ شرق اوکراین

حمله نظامی روسیه به اکراین از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه آغاز شده است و همزمان با ورود به خاک اوکراین، مراکز نظامی اطراف شهرهای بزرگ را هدف قرار دادند. روسیه از سه جهت به اوکراین حمله گسترده ای  را آغاز کرده است. طبق گزارش ها نیروهای روسیه از شمال در مسیر کی‌یف در حال پیشروی اند، از شرق از طریق دونتسک و خارکیف، و همچنین از کریمه در جنوب.

از اولین ساعات بامداد پنجشنبه و پس از حمله نظامی نیروهای روسیه به اوکراین، ساکنان شهر کی‌یف در تلاش‌ هستند تا این شهر را ترک کنند و همین موجب ترافیک سنگینی در این شهر شده است. آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده است وضعیت در اوکراین به سرعت رو به وخامت است و از کشورهای همسایه این کشور خواست تا مرزهای خود را به روی اوکراینی‌هایی که به دنبال پناهگاهی امن هستند باز نگه دارند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین - هشدار پوتین به غرب

حمله نظامی روسیه به اوکراین – هشدار پوتین به غرب

پوتین در هشداری به غرب برای عدم مداخله در امور اکراین اعلام کرد پیام‌ مهم من به‌کسانی از داخل و خارج که می‌خواهند برای روسیه، مشکل درست‌کنند و‌منافع مردم و کشور ما را تهدید کنند این است که پاسخ ما فوری و قاطع و به نحوی‌ است که تاریخ به یاد نداشته باشد.

واکنش ها به تهاجم نظامی روسیه

نماینده اوکراین در سازمان ملل در پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل خطاب به همتای روس خود گفت: «هیچ برزخی برای جنایتکاران جنگی وجود ندارد. آنها مستقیم به جهنم می روند». دبیر کل سازمان ملل نیز خطاب به ولادیمیر پوتین گفت «به نام انسانیت، نیروهایت را به روسیه بازگردان».

سرگئی کیسلیتسیا، سفیر اوکراین در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت خطاب به نمایندگان کشورهای عضو گفت که دیگر برای صحبت از تنش‌زدایی دیر است. وی در ادامه به واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: «آیا باید ویدئوی (سخنرانی) رئیس جمهورتان را پخش کنم؟». سفیر اوکراین در ادامه از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا هر چه در توان دارند برای متوقف کردن جنگ انجام دهند.

تشکیل ائتلاف جهانی ضد پوتین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که کشورش از بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه هدف تهاجم نظامی روسیه قرار گرفته، خواستار تشکیل یک «ائتلاف جهانیِ ضد پوتین» شد. آقای زلنسکی تاکید کرد برای آنکه روسیه به صلح روی بیاورد تشکیل چنین ائتلافی بر ضد مسکو و رئیس کاخ کرملین ضروری است.

رئیس جمهوری اوکراین پس از گفتگو با رهبران کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و آلمان گفت: «ما در حال ساختن یک ائتلاف ضد پوتین هستیم و جهان باید روسیه را به در پیش گرفتن صلح وادار کند.»

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
29 + 30 =


اخبار

سینما و هنر

جهان