کاهش ریسک سرطان سینه – جراحی کاهش وزن

  • توسط admin
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۰

کاهش ریسک سرطان سینه

کاهش ریسک سرطان سینه با جراحی کاهش وزن امکان پذیر است. محققان پی بردند که زنانی که عمل جراحی کاهش وزن انجام داده اند ۲٫۵ برابر بیشتر نسبت به زنانی که پیشینه ژنتیکی سرطان سینه دارندبا بدخیمی سرطان سینه روبه رو هستند . این در وضعیت مشابه بین این دو گروه زنان است.

نتایج گزارشات و ازمایشات

در گزارشی مشخص شد که در زنان چاقی که توده بدنی آن ها بیشتر از ۱۸٫۳۵ درصد است احتمال بروز سرطان سینه بیشتر است.  این ریسک به میزان ۷٫۴ درصد برای زنانی که وضعیت مشابه داشتند. ولی عمل جراحی کاهش وزن داشتند. پایین تر است.

جراحی های کاهش وزن احتمال بروز سرطان را در زنان چاق تا ۲۰ درصد کاهش می دهد.

در این مطالعه، در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بین ۱٫۶۷۰٫۰۳۵ بیمار که شاخص توده بدنی ۳۵ به بالا داشتند  بررسی کردند. بروز سرطان سینه در بین افرادی که مورد جراحی کاهش وزن قرار نگرفته بودند. بیشتر بود . این تعداد ۱٫۴ میلیون بیمار بود.

«امانوئل لو منزو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های تحقیق  مشخص کرد  جراحیی که برای کاهش چاقی  انجام می شود. می تواند به شکل قابل ملاحظه ای از ابتلا به سرطان در بیماران دارای ریسک بالا در مقایسه با جمعیت عمومی پیشگیری نماید.»

 تاثیر جراحی کاهش وزن  در بین زنانی که از  لحاظ ژنتیکی  در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار داشتند، بسیار چشمگیر بود.»

بر اساس اعلام انجمن سرطان آمریکا، بافت چربی  می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را از طریق افزایش میزان استروژن افزایش دهد. اضافه وزن و چاقی با افزایش ریسک ابتلا به ۱۳ نوع سرطان مرتبط هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
5 + 12 =


اخبار

سینما و هنر

جهان