تحصن داریوش مهرجویی – جلوگیری از اکران نوروزی فیلم «لامینور»

  • توسط اعرابی
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۶

حذف فیلم داریوش مهرجویی از اکران نوروزی

تحصن داریوش مهرجویی مقابل ساختمان وزارت ارشاد در پی جلوگیری از اکران نوروزی فیلم «لامینور» خبر تاسف باری است که امروز در رسانه ها به گوش می رسد. در پی صادر نشدن پروانه نمایش جدید برای لامینور به کارگردانی داریوش مهرجویی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این فیلم به شکل رسمی از ترکیب اکران نوروز ۱۴۰۱ خارج شد و تلاش‌های تهیه‌کننده و بیانیه صنف‌های سینمایی برای نمایش عمومی آخرین ساخته آقای مهرجویی بی‌اثر ماند.
استدلال مسئولان سازمان سینمایی آن است که دو سال از صدور مجوز نمایش این اثر سینمایی می‌گذرد و این مجوز منقضی شده است.

تعویق اکران لامینور

تحصن داریوش مهرجویی - جلوگیری از اکران نوروزی فیلم «لامینور»

تحصن داریوش مهرجویی – جلوگیری از اکران نوروزی فیلم «لامینور»

لامینور که در سال ۱۳۹۸ تولید شده است، فراز و نشیب‌های فراوانی را تا امروز پشت سر گذاشته است. این فیلم حین تولید با جدال لفظی تهیه‌کننده و بنیاد سینمایی فارابی خبرساز شده بود. صندوق اعتباری هنر که در دولت قبل مامور حمایت از تولید برخی فیلم‌ها بود،
به گفته رضا درمیشیان تهیه‌کننده فیلم برای پرداخت وام ۴۰۰ میلیون تومانی درخواست «بررسی سوابق» داریوش مهرجویی را کرده بود که در نهایت باعث شد سازندگان فیلم اعلام کنند لامینور بدون کمک دولتی و با سرمایه بخش خصوصی ساخته می‌شود.

این فیلم متقاضی شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نشد و بعد از جشنواره اعلام شد در اکران نوروز ۱۳۹۹ روی پرده می‌رود. آخرین ساخته آقای مهرجویی اسفند ۹۸ پروانه نمایش دریافت کرد. اما شیوع ویروس کووید-۱۹ باعث شد فروردین ۹۹ در ایران قرنطینه اعلام شود و سالن‌های سینما مانند بسیاری دیگر از اماکن کسب و کار تعطیل شدند و اکران لامینور هم به تعویق افتاد.

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
19 − 11 =


اخبار

سینما و هنر

جهان