ایران – خروج ایران از فهرست ۱۰ کشور بیشترین مبتلایان به کرونا

  • توسط اعرابی
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۶

هند از ایران پیشی گرفت..

ایران از میان فهرست ۱۰ کشوری که بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند، خارج شد. آمارمبتلایان به ویروس کرونا در هند از ایران پیشی گرفت و در میان ۱۰ کشوری که در شمار مبتلایان در صدر جدول هستند، قرار گرفت. طبق آخرین آمار‌ها تاکنون ۱۳۸ هزار و ۸۴۵ نفر در هند به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۴ نفر جان باخته‌ و ۵۷ هزار و ۱۲۱ نفر نیز بهبودیافته اند.

در ایران  طبق اعلامیه سخنگوی وزارت بهداشت، با مرگ ۶۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جان باختگان کرونا در ایران به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید. جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ گفت:« از ظهر یک شنبه تا کنون ۲ هزار و ۲۹۴ بیمار جدید آلوده به ویروس کرونا شناسایی شده است که با این موارد جدید تعداد کل مبتلایان به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسیده است». در یک ماه گذشته ایران با ۶۴ هزار و ۵۸۶ مورد در جایگاه هفتم، انگلستان با ۶۰ هزار و ۷۳۳ مورد در جایگاه هشتم، ترکیه با ۳۸ هزار و ۲۲۶ مورد در جایگاه نهم و بلژیک با ۲۳ هزار و ۴۰۳ مورد در جایگاه دهم قرارداشتند.

آخرین شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در شرق جهان

براساس جدیدترین آمار، تعداد افراد مبتلا به کووید-در سراسر جهان به ۴ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۸۴۶ نفر رسید. بر اساس این داده‌ها، تاکنون ۱ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۶۴ مورد ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده و این کشور در جایگاه نخست جهان از این حیث قرار دارد.

در افغانستان آمار کل مبتلایان به ۷۰۷۲ نفر افزایش یافته است. درتاجیکستان  با شناسایی ۲۰۲ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به ۱۵۲۴ نفر افزایش یافت. در چین طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. درکره جنوبی نیز از ابتلای ۱۵ فرد دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش داده شده است. شمار کل موارد ابتلا به کرونا در کره جنوبی ۱۱ هزار و ۶۵ نفر و تعداد جان باختگان نیز ۲۶۳ تن گزارش شده است.

خروج ایران از فهرست ۱۰ کشور بیشترین مبتلایان به کرونا

در پاکستان تعداد افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹» با افزایش ۱۳۵۲ تن دیگر طی شبانه‌روز گذشته به ۴۰ هزار و ۱۵۱ نفر رسیده است. شمار قربانیان کووید-۱۹ در این کشور نیز با مرگ ۳۹ تن دیگر در ۲۴ ساعت اخیر به ۸۷۳ نفر افزایش یافته است.

در مراکش شمار مبتلایان به این ویروس به ۶۶۸۱ نفر افزایش یافته است. بر این اساس ۱۹۲ نفر تا کنون بر اثر کرونا در مراکش فوت کرده و ۳۴۷۵ بیمار نیز بهبود یافته‌اند. در عمان با شناسایی ۴۰۴ مورد جدید ابتلا به کرونا شمار مبتلایان به ۵۰۲۹ نفر افزایش یافت. تاکنون ۲۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و ۱۴۳۶ بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

آخرین آمار قربانیان کرونا در آفریقای جنوبی

شمار قربانیان «کووید-۱۹» در آفریقای جنوبی به ۲۷۶۴ نفر رسیده است. بر این اساس، شمار افراد مبتلا به کرونا در آفریقا با افزایش ۳ هزار نفری طی شبانه روز گذشته به ۸۴ هزار و ۵۸۶ تن رسید. تاکنون ۳۲۴۷۷ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته‌اند.همچنین تعداد قربانیان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در مصر به ۶۳۰ نفر، در الجزایر به ۵۴۸ ، در آفریقای جنوبی به ۲۶۴، در مراکش به ۱۹۲، در نیجریه به ۱۸۲، در کامرون به ۱۳۹ و در سودان به ۱۰۵ نفر افزایش یافت.

آفریقای جنوبی، مصر، مراکش، الجزایر، غنا، نیجریه و کامرون به ترتیب کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در قاره آفریقا هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
7 − 4 =


اخبار

سینما و هنر

جهان