سلاح بیولوژیک در اوکراین – تلاش مسکو برای انجام عملیات پرچم دروغین

  • توسط اعرابی
  • ۱۴۰۰-۱۲-۲۱

نشست شورای امنیت پیرامون اتهام مسکو

اتهام روسیه مبنی بر همکاری واشنگتن در ساخت سلاح بیولوژیک در اوکراین زمینه نگرانی سایر کشورها را فراهم کرده است.  شورای امنیت سازمان ملل مقرر گردید به درخواست روسیه نشستی تشکیل دهد تا به بررسی ادعاهای این کشور درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین بپردازد. این اقدام از سوی واشنگتن  «عملیات فریب یا پرچم دروغین» توصیف شده است.
نشست شورای امنیت سازمان ملل  در پی ادعای روسیه مبنی بر یافتن اسناد فعالیت و‌همکاری آمریکا در خاک اوکراین برای ساخت سلاح بیولوژیک برگزار می‌شود.

رد اتهامات مضحک مسکو

آمریکاچند روز گذشته اتهامات روسیه را مبنی بر اینکه واشنگتن لابراتورهای جنگ بیولوژیکی در اوکراین دارد، رد کرد و این ادعاها را مضحک دانست و اظهار نگرانی کرد که مسکو شاید می‌خواهد شرایط را برای استفاده از سلاحی بیولوژیکی یا شیمیایی علیه اوکراین آماده کند.
همچنین اولویا دالتون، سخنگوی هیات آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: این دقیقا تلاش برای انجام عملیات پرچم دروغین است، ما هشدار داده‌ایم که روسیه ممکن است برای توجیه یک حمله با سلاح بیولوژیکی یا شیمیایی دست به چنین ابتکارعملی بزند.
وی افزود: روسیه ید طولایی در استفاده از سلاح شیمیایی دارد و حفظ و ادامه برنامه تسلیحات بیولوژیکی‌اش نقض قوانین بین‌الملل محسوب می‌شود. ما اجازه نمی‌دهیم که مسکو از عملیات پرچم دروغین استفاده کند.

کجا را می‌خواهید بمباران شیمیایی کنید؟

سلاح بیولوژیک در اوکراین - تلاش مسکو برای انجام عملیات پرچم دروغین

سلاح بیولوژیک در اوکراین – تلاش مسکو برای انجام عملیات پرچم دروغین

ولادیمیر زلینسکی رییس‌جمهور اوکراین نیز در پیامی گفت:

«تجربه به ما نشان داده است که برنامه بعدی روسیه را از نوع اتهاماتی که به دیگران می‌زند باید پیش‌بینی کرد. حالا قصدتان چیست؟ کجا را می‌خواهید بمباران شیمیایی کنید؟ بازهم مثل بیمارستان کودکان در ماریوپل یا کلیسای خارکیف، مردم را هدف قرار می‌دهید؟اتهام تلاش برای سلاح بیولوژیک به ما نمی‌چسبد ما ملتی محترم هستید و دنبال چنین سلاح‌هایی نیستیم.

«من آدم معقولی هستم. رئیس جمهور یک کشور منطقی و مردم منطقی. من پدر دو فرزند هستم. هیچ سلاح شیمیایی یا هیچ سلاح کشتار جمعی دیگری در سرزمین من ساخته نشده است. همه دنیا این را می‌دانند.»

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
22 + 23 =


اخبار

سینما و هنر

جهان